Aktuality

MŠ I. Šustaly

Ekologický program na Vanaivanu – téma: koloběh vody

Ekologický program na Vanaivanu – téma: koloběh vody

Program byl zaměřen na získávání poznatků týkajících se vody na Zemi ve všech jejích podobách. Děti se hravou formou seznámily s vlastnostmi vody, s životem u vody v našich klimatických podmínkách, s koloběhem vody v přírodě.  Děti si formou dramatické hry hrály jako kapky vody a podle obrázků běhaly (rybník – vypařování – obloha – déšť – rybník) a tím vytvořily koloběh vody. Společně jsme si připomněli význam čistoty vod pro život člověka. Děti si vyzkoušely vyrobit filtr, kterým se dá…


„Lesní školka“ aneb učíme se a hrajeme si venku

„Lesní školka“ aneb učíme se a hrajeme si venku

Ať je teplo nebo zima, venku je nám vždycky prima. To by mohlo být i motto naší lesní školky. Jednou týdně chodíme s dětmi na celé dopoledne ven – do parku, na louku, do lesa … Děti se tak seznamují s novým prostředím, učí se vnímat přírodu, která je obklopuje, všemi smysly (poslech ptačího zpěvu, vůně rostlin), mohou tak přímo pozorovat   typické znaky v daném ročním období, používat nejrůznější zdroje k získávání informací (pozorování zvířecích stop). Vedeme děti k vytváření zdravých životních návyků, upevňování tělesné…


Medvědi v zimě na zahradě i na kopci

Medvědi v zimě na zahradě i na kopci

  malujeme na sníh hrajeme Koulovanou stavíme a  sněhuláky vyšlapáváme cestičky ve sněhu – labyrinty v hlubokém sněhu děláme „andělíčky“ jezdíme na lopatách na krátkém (bezpečném) kopci válíme sudy  


Týdenní třídní program: Mikulášek zvoní cinká, …

Týdenní třídní program: Mikulášek zvoní cinká, …

Příchod Mikuláše, anděla a čerta – svátek, který téměř všechny děti očekávají nejen s radostí, ale i s obavami. „Existuje opravdu čert?“ „Opravdu čert odnáší zlobivé děti do pekla?“ „Je čert opravdu tak zlý, jak se o něm povídá?“ Hlavním cílem tohoto tematického plánu bylo ukázat a představit dětem čerta jako rošťáka, který je jim v mnohém podobný a zároveň děti zbavit strachu a obav (nebo je alespoň zmírnit) prostřednictvím her, aktivit a činností, které budou dětem příjemné. Než k nám do školky přišel…


Maškarní bál

Maškarní bál

Masopust je období veselí, legrace i hostin. Na hostinách se jí maso, jitrnice, koláče, koblížky a jiné dobroty. Lidé si připravují masky a maškary, tancují a zpívají. Je to období od Tří králů až do začátku postní doby. I my ve školce jsme si takový malý maškarní bál připravili.


Vanaivan - stromy

Vanaivan - stromy

Program naší mateřské školy je zaměřen na poznávání přírody. V rámci tohoto programu úzce spolupracujeme se skautským centrem v Kopřivnici - Vanaivan.  Téma o přírodě je pro děti velmi zajímavé a proniká do všech složek předškolní výchovy. Děti tak získávají nejen spoustu nových poznatků a dovedností, učí se propojovat informace a pracovat s nimi, ale současně si osvojují kladný vztah k živé a neživé přírodě a rozvíjí se u nich pocit sounáležitosti s přírodou. Během  vycházky do…


Lesní království s Hájenkou v MŠ

Lesní království s Hájenkou v MŠ

Dalším z témat ekologických programů bylo "Lesní království".  Ve třídě jsme si rozložili mech, trávu, kůru, různé větvičky, šišky apod. Děti nejprve vše pojmenovaly, poté jsme společně rozlišovali barvy, tvary, velikost, strukturu povrchu. Děti velmi bavila hra na slepé skřítky. Některým dětem - skřítkům jsme zavázali oči šátkem, ostatní skřítci jim dali do ruky některou přírodninu a slepí skřítci měli 2 úkoly:1) říct, co drží v ruce (šišku, větvičku, kůru, list...);2) zkusit slovně popsat strukturu povrchu (je…


Projektový den v MŠ - Pravidla nejsou povidla

Projektový den v MŠ - Pravidla nejsou povidla

Záměrem tohoto projektu je motivovat děti, aby se snažily přemýšlet, jak žít v mateřské škole, aby byli všichni spokojeni a bylo jim spolu dobře. Vytvoříme si společně základní pravidla, časem budeme pravidla doplňovat a přidávat, jak to bude vyžadovat situace v konkrétní třídě. Spolu s pravidly budeme vyvozovat základní návyky slušného chování jako umět o něco požádat, poděkovat, apod. A samozřejmě si doplníme vědomosti o tom, jak zacházet s jednotlivými hračkami i na zahradě (houpačky, kolotoče). Dalším…